Monday, May 14, 2007

Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών

Η 21 Απριλίου δεν ήταν μια δικτατορία. Ήταν μια επανάσταση. Δικτατορία θα ήταν αν την προκαλούσε το κατεστημένο της εποχής. ¨Όμως η 21 Απριλίου κινήθηκε έξω από τις προσταγές του κατεστημένου . Και ένα μέρος του κατεστημένου αυτού το ανέτρεψε. Ο βασιλιάς έχασε την εξουσία του. Παραδοσιακά τζάκια της αστικής τάξης , όπως οι οικογένειες Ράλλη και Αβέρωφ, έμειναν στο περιθώριο. Και μια επαναστατική διακυβέρνηση δεν θα μπορούσε παρά να φέρει ένα επαναστατικό μήνυμα. 40 χρόνια μετά το σύνθημα Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών μοιάζει πιο επίκαιρο και πιο ρηξικέλευθο από ποτέ. Η Ελλάς είναι μια χώρα. Και την χώρα αυτή την κατοικούν Έλληνες. Το τι εστί Έλλην καθορίζεται φυλετικά, ιστορικά και πολιτισμικά. Στην ιστορική τους διαδρομή οι Έλληνες καθόρισαν το μεταφυσικό και ιδεολογικό τους στίγμα. Ο χριστιανισμός αποτελεί την στιγμή που ο Έλληνας αποφασίζει να ακολουθήσει την σχολή του Πυθαγόρα, του Παρμενίδη , του Σωκράτη, του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη δηλαδή την μονοθεϊστική σχολή έναντι της υλιστικής σχολής ( Θαλής , Αναξίμανδρος) και της σκεπτικιστικής σχολής( Πρωταγόρας, Ιππίας , Γοργίας) . Αυτό ήταν κάτι το αναμενόμενο Κάποια στιγμή ο Ελληνισμός θα αποφάσιζε ποια πορεία από όσες του είχαν προτείνει οι υποψήφιοι μέντορες του θα χάρασσε . Ο Χριστός ήτο βάρβαρος όμως στον Φαίδωνα του Πλάτωνα ο Σωκράτης λέει πως τώρα που πεθαίνει το ελληνικό έθνος μπορεί να αναζητήσει τη σοφία και στους δασκάλους των βάρβαρων εθνών. ¨Όποιον Έλληνα ρωτήσεις θα σου πει πως η χώρα αυτή πρέπει να κατοικείται από Έλληνες Χριστιανούς. Και όμως οι μεταπολιτευτικές κυβερνήσεις γέμισαν την Ελλάδα με νεγρίδες, ινδίδες, διναρικούς, αρμενοειδείς , ατλαντίδες, τουρανίδες, και μογγολίδες. Ενώ διαρκώς παγανιστικά έντυπα κάνουν την εμφάνιση τους και όλοι απορούμε από πού βρίσκουν τους πόρους χρηματοδότησης. 40 χρόνια μετά αποδεικνύεται περίτρανα πως η επανάσταση της 21 Απριλίου δεν ήταν ξενόφερτη. Γιατί τα ξένα κέντρα πλέον αποδεικνύουν πως τα σχέδια τους βρίσκονται σε διάσταση με τα σχέδια που είχαν οι απριλιανοί για αυτή τη

4 comments:

Nativist said...

"Η 21 Απριλίου δεν ήταν μια δικτατορία. Ήταν μια επανάσταση."

Ένα στρατιωτικό πραξικόπημα ήταν, το οποίο επεβλήθη, κατέλυσε την έννομη τάξη και ασφαλώς επέβαλλε δικτατορία. Άλλωστε, οι δικτατορίες δεν επιβάλλονται μόνον από πραξικοπήματα, αλλά και από επαναστάσεις. Μήπως κάνεις λάθος στον όρο «δικτατορία»; Η επιβολή δικτατορίας από μία ομάδα στρατιωτικών (χούντα), δεν έχει σχέση με τις επαναστάσεις, οι οποίες προϋποθέτουν κατά το μάλλον ή ήττον ευρεία λαϊκή συμμετοχή (π.χ. Γαλλική Επανάσταση).

Κ said...

Διαβάζοντας το κείμενο σου στη ιστολόγιο μου θυμήθηκα κάτι που μας έλεγε στο σχολείο μια μαθηματικός. Ότι η ημιμάθεια είναι χειρότερη από την αμάθεια . Για τις έννοιες πραξικόπημα, δικτατορία, επανάσταση θα σου συστήσω να μελετήσεις τα βιβλία « Η ιστορία του ελληνοτουρκικού χώρου από το 1928 ως το 1973 , από τον Ελευθέριο Βενιζέλο ως τον Γεώργιο Παπαδόπουλο» του καθηγητή κ. Δημήτρη Κιτσίκη και « 21 Απριλίου μύθοι και αλήθεια» των Γρηγόρη Μιχαλόπουλου και Σπύρου Ζουρνατζή. Εν προκειμένω . Δεν υπάρχει ουσιαστικά διαφορά ανάμεσα στο πραξικόπημα και την επανάσταση. Η επανάσταση δεν κρίνεται από το πόσοι μετέχουν σε αυτή αλλά στους σκοπούς της. Ο Λένιν , Ο Χίτλερ , Ο Μάο κάνανε επανάσταση γιατί κατέλυσαν μια καθεστηκυία τάξη και δημιούργησαν μια καινούργια. Ο Πινοσέτ στη Χιλή και ο στρατηγός Εβρέν στη Τουρκία αντίθετα επέβαλλαν δικτατορία γιατί δεν ανέτρεψαν την καθεστηκυία τάξη το αντίθετο μάλλον η αυτή καθεστηκυία τάξη τους κίνησε παρασκηνιακά γιατί ένιωσε ότι απειλείται . Η 21 Απριλίου ήταν μια επανάσταση και όχι μια δικτατορία γιατί κινήθηκε αυτόβουλα και όχι υπό τις προσταγές κάποιου κατεστημένου. Και ένα μέρος του κατεστημένου αυτού του ανέτρεψε πχ τον βασιλιά.

manos said...

Μια Επανασταση κρινεται νομικα και κοινωνιολογικα. Νομικα,κατα την επιστημη του διεθνους δικαιου,Επανασταση ειναι οιαδηποτε Μεταβολη προερχεται εκ των κατω, απο τους κυβερνωμενους. Ενω Πραξικοπημα οιαδηποτε Μεταβολη του πολιτευματος εκ των ανω, δηλαδη απο τους ηδη κυβερνωντες. με αυτην την εννοια η 21η Απριλιου ηταν καθαρα Επανασταση αφου η Μεταβολη ηλθε εκ των κατω. Πραξικοπημα θα ηταν αν ειχε γινει απο τον Βασιλια η την κυβερνηση. Υπαρχει ομως και η κοινωνιολογικη ερμηνεια βαση της οποιας μια Επανασταση κρινεται απο τις μεταρρυθμισεις και τομες τις οποιες επιτυγχανει. και εδω η 21η Απριλιου υπηρξε και παλι τομη Επαναστασεως. Διοτι ηλθε ως η Τριτη Λυση στο αδιεξοδο των ετων 1965-1967. Η Αλλαγη δεν ηλθε απο την Αριστερα διοτι τουτο ισοδυναμουσε με Ανατροπη και αιματοχυσια. Δεν ηλθε ομως ουτε απο το ανακτορικο και πολιτικο κατεστημενο της αστικης Δεξιας που επεδιωκε μια Ανεπανασταση για την διασωση του.Ηλθε απο τον μεγαλο ογκο των μικρομεσαιων αξιωματικων οι οποιοι εξεφραζαν ολα τα λαικα στρωματα. Οχι ως συντηρητικο πραξικοπημα,αλλα ως μεταρρυθμιστικη Επανασταση. Και αν αναλυσει κανεις τις τομες και μεταρρυθμισεις της σε ολους τους τομεις (οικονομικο,κοινωνικο,διοικητικο,θεσμικο,συνταγματικο κλπ), θα δει οτι υπηρξε απ ολες τις αποψεις Επανασταση. .

manos said...

Αξιζει πραγματικα να μελετησετε ενα εργο 643 σελιδων που εγραφη προσφατα, το οποιο για πρωτη φορα αναλυει κοινωνιολογικα, νομικα, ιδεολογικα και πολιτικα την 21η Απριλιου και λεγεται: H ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ 21ΗΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ, του Μανου Ν. Χατζηδακη (εκδοσεις Πελασγος 2008)